Naviga M Szekció Világbajnokság Rimaszombat, Kurinec-Szlovákia 2023.08.03-10.

Amikor erre a „nyaralásra” készültem, a Wetter.com portál 2-3 napig elég sok vizet mutatott. Az első két nap még olyan volt mint mindíg a nyár közepén, de augusztus 5-én szombaton az éjszakai órákban oda is megérkezett a Zacharias ciklon és nagy felfordulást okozott. Reggelre majdnem minden sátor lapos lett és a vizet egy rögtönzött patakon keresztül kellett levezetni. Másnap még sok eső esett és szél fújt, de azután visszatért a szép idő. Különleges volt hogy a döntők alatt ismét tökéletes körülmények voltak egy hajómodell versenyhez. Igen, többek között meg tudtam állapítani, hogy egy verseny hajónak nem csak hydrodinamikailag kell optimálisnak lennie, de aktuális illetve megfelelő méretűnek is!

 

Az IMBRA FSR Enduro Világbajnokságot 2024-ben újra Nagykanizsa rendezheti meg.

Még friss a hír hogy 2024. 08. 04.-tól 10.-ig Magyarország, illetve ismét Nagykanizsa város rendezheti meg az IMBRA FSR Enduro Világbajnokságot.
Addig is még sok, azután még több a teendő, de innen is sok Értelmet-Szorgalmat-Kitartást a szervező csapatnak. Ehhez talán már egy ChatGPT alkalmazás is segíthet!

 

FIM M-Verseny Treviso-Olaszország 2022.06.26. és kirándulás Verona-ba

 

II. Ipar- és Tervezőművészeti Szalon,  Műcsarnok  Budapest 2022.06.05  

 

Faszination Modellbau Kiállítás, Friedrichshafen-Németország 2021.11.05-07.

 

Art Market Kiállítás,   Millenáris Park Budapest 2020.10.22-25.  

 

Naviga M Szekció Világbajnokság Treviso-Olaszország 2019.08.01-10 és kirándulás Velencébe.

 


19. HiFi Show,  Hilton City Hotel Budapest 2018.10.27-28.  


Art Market Kiállítás,   Millenáris Park Budapest 2018.10.11-14. 


AV Trend & HiFi Show, Budapest 2017.11.11-12.   


Naviga M Szekció Világbajnokság, Nagykanizsa 2017.08.18-28.   


Nemzetközi Verseny Campogalliano-Olaszország 2017. 04. 27-28. és kirándulás a Lamborghini múzeumba Bologna-nál.  


Art Market Kiállítás,   Millenáris Park Budapest 2016.10.13-16. 


NAMBA Heat Racing California Fremont, USA 2016.08.27.
azután kirándulás San Francisco-ba és Santa Cruz-ba.  


Naviga M Szekció Európabajnokság, Nagykanizsa 2016.07.30-08.06  


Art Market Kiállítás,   Millenáris Park Budapest 2015.10.13-16. 


Naviga M Szekció Világbajnokság Kedzierzyn Kozle-ban,
és kirándulás Krakkóba, Lengyelország 2015.08.21-29.


Art Market Kiállítás , Millenáris Park Budapest  2014.10.11.

Látogatás a Speyer-i technikai múzeumban, Németország 2014.08.17.


"FSR World" Világbajnokság Dessau-Németország 2014.07.27-08.08.


Naviga M Szekció Világbajnokság Gent-Belgium 2013.08.01-11.

Gent, hmmm, ilyen távolra ill mélyre Európába eljutni – most éppen a Gent-i világbajnokság apropóján – mindíg is érdekelt. Ismerős performansz, hogy épp az elutazás előtti „utólsó órában” lett működőképes az új alkotás, az Onyx.
A hangulat már Gentben kellemesen nyugodt volt, főleg miután az ember kitanulta a helyi eltérő közlekedési viszonyokat illetve a saját “ösvényét”. Különösen a sokoldalú, kreatív, régi és új polgári építészet tetszett.
A futamok jó alkalmat adtak az új bárkát, de már élesben is sikeresen tesztelni. Az ominózus “ha szócska” nélkül - ami most egy bójakorrekciót és némi zöldséggyűjtést jelentett – egy tizediknél jobb helyezés is összejöhetett volna.
Meglepetés volt ott az is, amikor a közeli sportbarátok - Marco és Mirco Iannarelli - egy kétnapos látogatás erejéig Rómából odarepültek.
A Mono 2-ben is vége a régi szép időknek, mert mostanság sok új tehetséges fiatal küzdi magát előre. Most egyáltalán a kínaiakat szűkösen kiszorítva ill a döntőbe kerülés után egy pódium csak szombati álom maradt. De az 5-ik helyezést elérni a Tritonnal igazán nem volt gyerekjáték a strandon.
A mini Eco első napi eredményét szinte mindenki eldobhatta az extrém hullámos víz miatt. Miután a 2. futamban egy veszélytelennek tűnő, de a propellerre mégis végzetes következménnyel járó párhuzamos koccanásom volt, így a jó esélyek ellenére - mint másoknál is természetesen előfordult - a döntő „elúszott”. (3 ból a 2 jobb futam van értékelve) A vízfelület az előfutamok alatt gyakran volt szeles esetleg összetételében kaotikus, de ha szélcsend volt is, a sima vízfelület is veszélyesebb volt az átlagosnál a hajók stabilitására. A különböző kategóriák egymást követő majd felcserélt sorrendű futamait a depóból nehéz volt követni, majd - a szintén csendes technikai ellenörzéseket követően -méginkább a stégen is helytállni.
A Mono 1-ben mindössze arra jutottam hogy építeni kell egy új hajót, már nem fórró 6mm-es fedélzeti csatlakozókkal sőt jobb ha 2S 7000mAh helyett 3S 5000mAh LiPo-val.
Nos, ezek után egy ráadás kirándulás Párizson keresztül a Cota d’Azur-ra további több mint érdekesség volt a számunkra.


Modelltech Kiállítás, Sinsheim-Németország 2013. 03. 22-24.


Highlights a 2012. évben

Hungarian Design Award, Iparművészeti Múzeum Budapest 2012.


FSR Világbajnokság Dessau-Németország 2012.07.28-08.11.


Powerboot Találkozó Heilbronn-Németország 2012.07.20-22.



Graupner Kupa, Pünkösdi Verseny és látogatás a Technikai Múzeumban, München 2012.05.27-28.

Highlights a 2011. évben

Nemzetközi Verseny Campogalliano-Olaszország 2011. 05-21-22.

ECO-IDC Verseny Moormeland-ban és kirándulás Köln-be, Németország 2011. 08.13-14.

M Szekció Országos Bajnokság Orfűn, Pécs  2011.09.17.

Faszination Modellbau Kiállítás, Friedrichshafen-Németország 2011.11.01-04.

Highlights a 2010. évben

Nemzetközi Verseny Campogalliano-Olaszország 2010. 05-01-02.

Naviga FSR Világbajnokság Orosháza-Magyarország 2010.07.27-08.08

Naviga M szekció Világbajnokság, Murrhardt-Németország 2010.09-17-26.

Modellbau Kiállítás Bécs-ben 2010.10.23-26.

Highlights a 2009. évben

SAW Sebességi Verseny Duisburg-ban és kirándulás Cuxhaven-be 2009.08.07-09

FSR Europabajnokság Orosházán 2009.07.27.-08.08.

Goldacher Race Days Svájc-ban 2009.09.22-23.

M Szekció Országos Bajnokság Nagykanizsán 2009.09.19.

IV. Magyar Országos R/C Powerboat Találkozó a Lágymányosi Öbölben 2009.09.26.

Kirándulás London-ba egy Performance keretében az új Bingo Race-el 2009.12.10.-12.


Goldacher Race Days, Svájc 23-24.08.2008.

Már korábban is tervezgettem de csak idén tudtam ellátogatni a már tradicionális Svájci versenyre. A Bodeni-tó közelében fekvő helyen, nyugodt hangulatú emberek és elsősorban vasárnap szuper szikrázó idő fogadott minket. Arra gondolok hogy másokkal kiegészülve az olasz Campogalliano mellett erre a pontra is még visszatérek.


III. Magyar R/C Powerboat Találkozó, Budapest 2008. 09. 27.

R/C Modell Fórum-ról;


Újabb felhívás hogy cirka 1 hét van a találkozóig és szerintem komoly esély van rá hogy egy hét "tél" után még visszajöjjön a nyár.

A szimplán Hobby-s hajósokat ne riassza el hogy mint vízió, közben versenyt is rendezünk. Ez más kívülálló érdeklődőknek is érdekes program lehet. Közben övéké az elsőbbség! Amíg lessz pl. 2m feletti katamaránunk is, lehet hozni bármilyen hajót amihez a tulaj szerint sok egyéb Power kellett.  Most az a lényeg hogy innen is átsugározzunk egy kis működő erőt azoknak akik szintén R/C hajóval foglalkoznak!

"Fotózni és főzni nem tilos, sőt eszköz" Az útvonal: Át a Lágymányosi hídon budára, de rögtön le a rakpartra, majd jobbra a híd alatt átmenni és azonnal szemben van a bejárat!
Nemkell ide GPS
Ott is lessz a bejáratnál egy nagy "retro" plakát fekete-fehérben.

Majd jobbra a parkolóba és egy kis séta a partig.

9:00 körül kezdhetünk és eltarthat akár 18:00- ig is a Workshop.

Ma az a rémálmom keletkezett hogy jövőre a Németeket is időben meginvitáljuk, hátha lessz olyan "őrült" csapat akik letekernek 1000-1300 Km- t egy rezdülésre. Ha ők itt vannak annyi erővel vegyülhetnek a Bolgárok, Románok, meg a Szerbek is ha vannak "ilyenek".

 

Hozzatok lombfűrészt meg minden pozitív 5letet!
 

 
NA ja, itt steckt a mi videónk;

Video (170 MByte, mp4).

   


   

 

 



II. Magyar Országos R/C Powerboat Találkozó, Csepel 2007.09.29.

Az utolsó héten zord felhők gyülekeztek az égen így kérdésessé vált hogy jó időnk lesz e a hétvégén. Azt mondtam magamnak akármilyen időnk is lesz, a bürokratikus procedúrát végigjártuk most legalább a gyakorlat következik hogy beválik e az új színhely benne a behajtani tilos tábla/tutaj vízre tétele és kihelyezése, hol találunk konnektort stb. azaz a közeg letesztelése. Olajozott team munkával meg is történtek az előkészületek, majd rá kellett jönnünk, hogy az evezősök nem hajlandók megváltoztatni az évek során "kitaposott" útvonalukat (az már az övék). Szerencsére ők csak kb. 11 óráig voltak vízen, de ezt figyelembe véve legközelebb, addig csak a kisebb testű modelleket engedjük a vízre. A néha ravaszul hullámos vizen amúgy is az 1 méter fölötti hajóké a jövő. Legyen az robbanós vagy elektromos, és majd talán néhány külföldi résztvevővel kiegészítve.
Különben ismét szines társaság jött össze különös tekintettel Szénási Ernő és Berta Sándor barátunkra, akik a "második R/C hajós generációt" képviselték.
A Party képek alapján megállapíthatjuk hogy nagyon cool "díszlet" lett a fotózásra, amire szintén érdemes lenne egy versenyt életre kelteni.

Triton szépségverseny

Sziasztok!

Lezajlott tehát a találkozónk benne a Triton szépségversennyel is!

Először is köszönöm minden résztvevőnek, hogy bevállalta a megmérettetést és időt, fáradságot és pénzt áldozott a saját "projektjére". Úgy gondolom érdekes, és értékes munkák születtek, ami így bizonyára tartós értéket képvisel majd. Lehet, hogy az első próbálkozások a vízen még hagynak kivetnivalót akár a konstrukcióra vagy a stabilitásra vonatkozólag, de ez további munkával kivédhetőek és így még relatív tökéletes elégedettséget válthat ki belőletek. Így a díjazásban mindenki részt vehet!

De térjünk rá az első háromra;

Első körben holtverseny alakult ki Dole, Tommiboy és Szemi hajója között, mivel ők emelkedtek ki eredetiségüket tekintve.

Dole tulajdonképpen egy gyári Kit-el lépett elő elkerülve azt a sok technikai ill stressz terhelést, amit egy egyedi konstrukció, beszerzés és kivitelezés jelent.
Dekorációja magyaros, és ha nagy EU Reklám poszterükre gondolunk az utazás élményét eleveníti fel. Keresztül Európán ma már akár kelet felé a szabadságunkkal a tarsolyunkban.

Tommiboy már többet merített saját kútfőből, pl. a kormány konzol és a vízhűtés is a saját terméke. A Karibi Kalóz Design nagyon eredeti, mondhatnám találó, különös tekintettel arra hogy lehet a műholdról kifigyelte milyen jókora méretű hajópadlós stégünk lesz.(Be is szakadt egyszer alattunk úgyhogy Krisztiánnal gyorssegélyben részesítettük)

Az igazi Hammer-nek végül is ezen a szombaton Szemi robbanós hajója bizonyult.
Technikai kivitelezése képviselte azt a színvonalat, amit minden hajómodellezőnek kívánunk, különösen akkor ha nemzetközi megmérettetésre készül. Ezt a K21-es motort talán még Sólyom Úr intézte az országba és a benne elhelyezett Moki porlasztóval a nosztalgia jegyében jól megfértek egymással. A Carbon Kawasaki Design reméljük nektek  is nyerő.

Tehát a Zsüri nevében gratulálok a győztesnek!

 
   

Modellbau Kiállítás, Friedrichshafen-Németország 2006.11.3-5.

A Bodeni-tó partján található város viszonylag könnyen megközelíthető. Rendeznek itt többek között Autó-Tuning, Erotika és eredeti Interboot kiállítást is. Itt is kit mi érdekel, de ha már ott van egy nagy családba érkezett.

I. Magyar Országos R/C-Powerboat találkozó, Dunakeszi 2006.09.30.

Igy melegében némi tosztot azért az eseményről.

Köszönjük a gondoskodást az időjárás felelősnek mondhatni fokozhatatlanul tökéletes volt.
Köszönjuk szépen a Farm tulajdonosának hogy kihúzott minket a szorult helyzetből amibe nem éléggé elitélhető módon a Dunaharaszti Jet Ski-tavasok taszítottak minket az utolsó 5 napban. (aki bárhol él az tudja vagy fogja még tudni mit jelent az adott szó vagy a megbízhatóság)

Sokan eljöttek általában versenyzőtársak néhány valóban csak hobby pilóta, régi ismerősök, betévedt nézők, ritkán látható egyedi arcok (muskátli tartónak becézett fura hajótestekkel) volt egy robbanómotoros Offshore szekció kiegészítve egy eredeti amerikai szettel (hangtompító nélkül de szerintem remekül ment) öcsémék a Bingo-tól egy Outrigger-ig és remek pálya egy ideális vizen. Én is amit tudtam előadtam, néha átadtam.
Aki nem volt itt biztos más programmja akadt de tudják meg hogy hiányoztak, noha velük talán már káosz lett volna a parkolóban.
Legközelebb szorítunk azért helyet nekik!!!

A gyerekek jól kitombolták magukat az ugrálóban de mi is egy jót játszottunk. A feeling Európai volt, az arány is lehet azonos.
Lehetne rá építkezni!

Valamelyik Tanár Úr mondhatná:   "Kicsi volt de legalább magyar" 

Naviga M Szekció Világbajnokság Thale-Németország 2006. 07.14-23.

Ebben az évben a festői szépségű egykori NDK-s kisváros adott 10 forró napra otthont, ezúttal a hajómodellezőknek is.
Ez a Világbajnokság nem az eredményességem miatt marad nevezetes a számomra de örülök hogy a szép környéken kívül néhány versenyzőtársat is sikerült közelebbről megismerni és velük remélhetőleg maradandó barátságot kialakítani.
Például Dominique Mangin-t és barátait Franciaország-ból, Georg Humbel-t és barátait Svájc-ból, Tom Feyen-t és barátait Belgium-ból.


A leggyorsabb hajómodell a világon, egy elektromos!

(Az amerikai Radio Control BOAT MODELLER 2004/2 számában található cikkének egyenes fordítása)

NAMBA 2003. elektromos, egyenes irányú, sebességi rekord kisérletek.

Gyors és ádáz

Az Észak-Amerikai Modellhajó Szövetség (NAMBA) áldásával az egyenes irányú elektromos sebességi rekordkísérleteket a Legg-tónál, El Monteban, Kaliforniában tartották meg, amely a NAMBA 19-es körzet fő versenyeinek megrendezési helye, így széles körben a gyors vizéről ismert.
Az eseményen az USA-beli és külföldi versenyzők vettek részt, olyan országokból, mint Németország, Szlovénia, Franciaország és Svédország. Nem volt szerencsés az a tény hogy a vízszint az aszály miatt alacsony volt, így a szokásos gyors víz kicsit "levesszerű" volt, és sok versenyzőnek változtatnia kellett beállításain az ilyen körülmények kompenzálása érdekében.

Az esemény a NAMBA szabályai szerint zajlott, azaz minden versenyző egy vonalban várt a sorára. Minden egyes versenyzőnek ezt követően 5 perc állt a rendelkezésére, hogy annyi futást bonyolítson le az 1/16 mérföldes (100,5 méter) szakaszon, amennyit a hajóval meg tudta tenni. A hajó sebességét két ellenkező irányú futás átlagolásával határozták meg, hogy kompenzálják a szél, az áramlás, stb. hatását. A Dél-Kaliforniai Skimmers hajómodell klub szervezői minden versenyzőt árnyékoló sátorral, asztalokkal, székekkel, váltóárammal, ebéddel látták el, továbbá mindennel amire csak szükségük lehetett.

Megemlítésre méltó versenyzők

Jörg Mrkwitschka és csapattársai a német JAG'S csapatból rendkívüli versenyzők. Azt lehet mondani, hogy ezek a fickók komolyan alábecsülik magukat! A rekordot beállító, üvegszálból, szénszálból és alumíniumból készült Outrigger-Hydro hajójuk egy művészi munka.
A motor egy óriási LMT 2250/7-es típus, Schultze 32.170-es sebességszabályozóval. A "zongorahúros" kihajtás a hihetetlen 48.000-es percenkénti fordulatszámmal forgatja a vizen a testre szabott és saválló acélból készült 1945-ös propellert! A hajó akció közben sziklaszilárdan fut és arról is tanúskodik, hogy ámulatba ejtő a motorból és propellerből jövő sivítás. A szép és gyors JAG'S-ok még erősek is. Amikor az egyik manőverezés közben a széltől elsodródott, úszótalpai eltörtek és a hajó elmerült. De szerencsére Mark Grimm helyrehozta a hajótestet és az hibátlan lett. Egy 3 kilógrammos hajónak, mely óránként több mint 90 mérföldes sebességgel halad, egy darabban maradni egy bukásnál, az szinte teljesen hihetetlen. Ez mindannyiunk számára igen tanulságos a hajóépítéshez. Még ennél is sokkal érdekesebb, hogy sokkal nagyobb sebessége van a rekord beállító hajónak. A motor és az akkuk csak a 120,7 mérföld/h (194,24 km/h) sebességi rekordnál lettek melegek. Ha Jörg rendkívül erőszakosra állítja be a gépet, még 140 mérföld/h (225,30 km/h) sebesség is lehetséges!
Szükségtelen elmondani, hogy a NAMBA-csúcs mellett, Jörg megnyerte a Rum Runner- versenyzők kupáját is, melyet a Rum Runner- versenyzők csapata szponzorált. Az elmúlt évben Jörg azért kapott kupát, mert az ő elektromos hajója volt az első, mely megdöntötte a 100 mérföld/h sebességet.
Tim Higdom megtette mindezt a nagy utat Alaszkából, hogy részt vegyen az idei eseményen. Tim egy veterán SAW (Egyenes Irányú Sebességi) versenyző, ezért ő azt hitte, tudja, mi vár rá. Tim S-Hydro hajója pénteken és szombatom a "lassú" 90 mérföld/h sebességgel futott, és ugyan ez gyors, de ez nem az volt amire neki szüksége volt a csúcs beállításához. Sok kemény munkával és néhány másik versenyző tanácsai alapján viszont Tim beállította az S-Hydro kategória új rekordját, a 99,11 mérföld/h (159,50 km/h) sebességgel.

 

51.29 mérföld/h 4db cellával? Ez nem látszik lehetségesnek, de Patrick McDonald ezt a csúcssebességet futotta az M2-es Hydro-val. Hihetetlen odafigyelés a részletekre ill a motor, akkuk és a propeller pontos előkészítése tették számára lehetővé ennek a hihetetlen sebességnek az elérését. Patrick egy RC-Hydro ESC-t, és kefés motort használt.

Dennis Whittnek is megvolt a szokásos eseménydús hétvégéje. Ő és Offshore hajói három csúcsot állítottak be de katamaránjai is sziklaszilárdan és gyorsan robognak. Dennisnek megvolt a leglehetetlenebb "elszállása" is S-Hydro hajójával, amit én eddig még soha nem láttam; ez még mindig a tó fenekén van. (a lektor :-)

Ön elsőre általában nem állít be egy csúcsot, amikor csatlakozik a SAWS eseményekhez, de ezt viszont Wilmer Oxidean biztosan megtette. N1 Mono hajóját futtatta az új csúcssebességig, mely 30.48 mérföld/h (49,05 km/h). Azt gondolom hogy az N1 kategóriában az egyik legnehezebben állíthatók be a csúcsok, a merev motorhatár és a hajó mérete miatt. Ha bármi sok egyéb van a hajóra hatással, úgy nehéz lehet egyenes vonalban haladni. Wilmer keményen dolgozott és futott, megérdemelte ezt a csúcsot.

Külön köszönet

Ezt az eseményt nem lehetett volna megrendezni a szponzorok nagyvonalúsága nélkül és számos hajós kemény munkája nélkül.
Külön köszönet illeti Ray Pullert a Pullers Fast Electrics cégtől és Cris Finet a Fine Design cégtől, valamint Don Wollardot a Rum Runner Racing and Hobbies cégtől. Kérjük támogassák úgy ezeket a szponzorokat…, hogy ez az esemény folytatódhasson. Továbbá köszönetet szeretnék mondani az esemény szervezőinek is, Greg Schweersnek és Mark Ferreiranak együtt Mark Grimmel és Don Maherral, akik felelősek voltak a világításért, időmérésért, a hajók javításáért és a műszaki segítségért. Utoljára de nem utolsóként Dick Crowenak a DRC WEB Services cégtől, aki az esemény weboldalát készítette el (drcweb-services.com/lasaw/default3.htm) és aki mint régebbi csúcstartó, inspirálta az összes résztvevőt. A fantasztikus videóért és az ezen eseménnyel kapcsolatos további információkért tekintse meg a rumrunnerracing.com oldalt és lépjen be az SAWS fórumba.
El kell mondanom, hogy ez az esemény nagyon büszkévé tett a sebességi elektromos hajósokra. Több éven keresztül úgy tekintettek az elektromos hajókra, mint nagyon lassú, kis játékszerekre, az ő metanol-nitro és benzinnel hajtott unokatestvéreihez képest, de ma egy elektromos hajó szembeszáll a leggyorsabb RC hajó csúcsával! Jörg Mrkwitschka és a JAG'S csapat birtokolja a csúcsot, de azt kell éreznem, hogy az összes gyors elektromos versenyzőnek is egy kis része van ebben. Mindezek után mindannyian ugyanabban a csapatban vagyunk.

By Jeff Vasquez


Goldex Kupa és M Szekció Országos Bajnokság, Szolnok 2003. 08. 2-3.

 

Az evezősök
helyett most mi vettük birtokba a pályát.
Mono-2 start. ifj. Nagy Sándor szárnyakat kapott. Mono-I
Válik Zoltán III. hely és Eco Expert
Tóth József I. hely

 

Budapesti Makett és Modellező Fesztvál és IV. Hungaromodell Szakkiállítás és Vásár 2002. 09. 13-15.

Eddig még nem tapasztalt méretű reklámkampánnyal volt bevezetve a Budapesti Petőfi Csarnok-ban megrendezett buli. Az utolsó héten a sok egyéb programot kínáló plakátok között, a fesztiválé is erőteljesen nyomult. A rádiókban is riportokat ill reklámblokkokat lehetett hallani az eseményről, ami bizony nem nevezhető általánosnak. Dicséret illeti a szervezőket hogy a közvetlen érdeklődőkön kívül több millió embernek hozták a tudtára hogy a modellezés is egy nagyobb tömeget megmozgatható aktív tevékenység, és nemcsak a fiatalok számára.
A koncertekkel (United, Crystal és TNT) és különböző HM toborzó bemutatókkal kiegészített Makettépítő Kupát és a Hungaromodell Kiállítást kb. 6-8 ezer ember látogatta meg, és ez már BNV-hez arányos forgalmat jelent.
A modell szakterületen érdekelt cégek, üzletek, és újságok képviselték illetve mutatták be becsülettel a hazai kínálatot, lehetőségeket. Jó lenne ha a jövőben is (az Európában is tapasztalt humán összefogással) próbálnák ezt  továbbra is szélesíteni és helyünket közös erővel, a sok szabadidős tevékenység mellett erősíteni.

   

 

Tóth Zoltán ezüstérme a Belchatow-Lengyelországi Naviga FSR Világbajnokságon 2002.07.31-08.10.


Nos, az igen hullámos előfutamok alatt sikerült a döntőbe kerülnie de már nyilvánvalóvá vált hogy a stabilitás érdekében majd a motort előbbre kell beépíteni. A döntőben egy a hajó orrára helyezett kombináltfogó társaságában szintén sikerült végiggépészkedni a futamot, ami csak egy M pályára igen jól beállitott azaz nagyon sarkosan is forduló, tulajdonképpen egy amerikai hajóval versenyző kínainak sikerült jobban. Tehát egy ezüst csillogott, és a versenyzőtársak gyűrűje hogy azért mégiscsak a Triton hozza egy igazi Offshore formáját.
Tekintettel arra hogy egy szavazás eredményeképpen a jövőben európában is oválpályán futnak az O-kategóriák, változatlanul jelentős sanszunk marad a jó szereplésre.

Video (71 MByte, wmv)


 


13. Naviga FSR Világbajnokság Velenje-Szlovénia 2000.

 

Az 2000. évi Szlovéniai FSR Világbajnokság tulajdonképpen nem várt eredményt hozott azzal hogy az öcsém aranyéremmel tért haza. A modell a beúsztatásnál még instabilan viselkedett tekintettel arra hogy az elektromos Mono-3 kategória számára kifejlesztett lépcsős hajótestet építette meg. Bár a Triton kegyetlenül gyors volt, de a robbanómotor forgatónyomatéka erőteljesen jelentkezett és az M alakú pályán szükséges szűk fordulók is nehézséget jelentettek. Végül a szükséges szerencsének és a jó vezetési technikájának köszönhetően, felhúzták a zászlót és eljátszották a himnuszt.

Ezekkel a tapasztalatokkal felvértezve úgy gondoltuk hogy mindenképpen egy igazi robbanós azaz lépcsőnélküli testtel folytatjuk. Létrejött tehát az új hajótest melyet egy kis innovációval, középen egy vízszintes felfekvő-siklócsíkkal egészítettem ki. Az odaadó munkája eredményeképpen összeállt (a fenti képeken) az újabb reménység. Mondhatni hogy az első próbák alatt maximálisan hozta a hozzá fűzött reményeket, hiszen szintén gyors, stabilabb és jóindulatúan vezethető.

 

 

Toys'Port · 2131 Göd · Rákóczi út 83. · Tel: 06 27 330 938 · info@toys-port.hu